28 Mayıs 2014 Çarşamba

Yemek kurslarının en eğlencelisi =)

Çooook uzun bir aradan sonra herkese merhaba =)

Bitanecik'in doğum gününde ne hediye etsem diye bir stres olmuştum ve onun daha önce beraber yemek kursu gibi bir şeylere gidelim dediğini hatırladım ve hemen hediyemi aldımm =)

Hediyem: Ankara'da Chef Akademi'de 1 aylık dünya mutfağı kursu.. Tabi 2 kişilik aldım, kendime de ufak bir hediye =)

Her perşembe iş çıkışı koştura koştura yemek kursumuza gittik ve çok öğrendik, çok eğlendik =)

Kursun içeriği: 1. hafta: İtalyan mutfağı
2. hafta: Fransız mutfağı
3. hafta: Meksika mutfağı
4. hafta: Uzakdoğu mutfağı

İtalyan mutfağında trüf mantarlı çorba ( kokusu pek bana uymadı =) ),  soğanlı,baharatlı ekmek (inanamıyorum hala ekmek yaptığıma ),  tamamen el yapımı makarna ve harika frambuaz soslu panna cotta yaptık =) Tabi bu yemekler hep artıyor ve onları da yanımızda götürüyoruz, anne ve babaya yediriyoruz ben yaptım diye =)

Fransız mutfağında: harika bir soğan çorbası, rokfor soslu ıspanaklı krep (bayıldımm tek kelimeyle),  porçini mantar soslu antrikot ( kırmızı et sevmesem de hayatımda yediğim en iyi etti) ve krem brule (ben böyle bir tatlı yemedim, mükemme ötesi) yaptık ve beyaz şarap eşliğinde afiyetle yedik =)

Meksika mutfağında: Aklımda sadece beni benden alan tortella kalmış, barbunya püresi ve tavuklu şekliyle..Tatlı olarak da balkabaklı bir tatlı yaptık, her şey harikaydı =)

Ve özlemle beklediğimiz Uzakdoğu mutfağında: ıstakoz çorba, sushi ve kızarmış ballı muz yaptık. Sushi benim favori yemeğim değildi Chef Akademi'ye kadar. Gerçekten harika bir lezzetti...

Sıradaki hedefimiz Türk Mutfağı'na gitmek olacak =) Dersleri merak edenler için sınıflar 7 kişilik, herkesin ayrı çalışma alanı ve ocağı var. Hocamız Ali Açıkgül, Divan Otellerinin eski şefi. Ayrıca misafir şefler de geldi derslerimize ve her birimizin yemeğinden tadarak daha iyi nasıl olabilir diye teorik bilgiler de verdi. Burada üstte belirttiğim yemekleri yapmanın yanı sıra mutfakla ilgili çok fazla temel bilgiler de öğrendim ve bu nerden alınır, en iyi marka bu konuda hangisi gibi işe yarar bir sürü şey öğrendik =)







1 yorum:

  1. Fotoğraflar sırasıyla: İtalyan Mutfağı, Fransız Mutfağı, Uzakdoğu Mutfağı ve Meksika Maufağı =)

    YanıtlaSil